MÁGIA * MÁGIA
Copyright Kozmosz '2000
A fraktáloktól a káoszmágiáig II.


Ha a fraktálokat mint kapukat képzeljük el, és az alsóbb síkokról (TEST), emberi nézőpontból, lineáris szemszögből vizsgáljuk, kaotikusnak tűnnek. Az analógiák felismerésével (LÉLEK) előtérbe kerül Hermész törvénye, miáltal megérthetjük a fizikai és a lelki sík összefüggéseit és kezd kibontakozni a káoszból a rend. Ha továbbmegyünk, a duális (SZELLEMI) gondolkodás megadja az alapot arra, hogy fentről, szellemi síkról szemléljük a fraktálokat. A kapun lefelé nézve -a káosz vagy a feloldódás állapotából- a tökéletes rendet láthatjuk.
Megállapíthatjuk tehát, hogy az ősállapot a káosz, amiből ha a fizikai síkot (a természetet) vizsgáljuk, a rendet ismerhetjük fel. A kettő közötti állapot a lélek szintje, ahol az adeptus már felismerheti a fenti káoszt, és a lenti rendet. Lentről "átnézve" a fraktálon, a fizikai világot hajlamosak lehetünk kaotikusnak találni, mert a lineáris gondolkodás csak egy "átlátszó tükröt" képes láttatni, mivel kívül, a külvilágban és nem önmagában keresi a lét értelmét.
A lelki sík embere már felismeri, hogy mindent önmagában kell keresnie, és a tükörben már saját, tökéletesebb mását látja. Az ezen felülemelkedő mágus az aki a tükröt tartja, miután önmagában létrehozta a duális világokat.
Ha megfigyeljük a mitológiákat -amik mint tudjuk szintén a világok szféráit fogalmazták meg istennéven nevezve- észrevehetjük, hogy a Binah szefira, azaz az Uránusz, az antik istenek pantheonjának ősatyja, aki a káoszból (szellemi sík) született, segítségül hívva Gaia-t, a Földanyát (fizikai sík). Később formátlan lényeket, küklopszokat, titánokat és százkarú óriásokat nemzett saját anyjával, azaz fizikai síkra hozta, megteremtette önmagát, a káosz (Káin?) gyermekét. Ezek a föld mélyére űzött szörnyek voltak azok, akik felszították Szaturnusz -Uránusz fiának- dühét, aki apja ellen fordult, és megfosztotta őt férfiasságától. A Szaturnusz a Kabbalah-ban a Daath szféra, a Kapu Őre, az ego elengedése. Ő az, aki megfosztja Uránuszt, és vele együtt Uránusz gyermekeit a nemzőszervtől, ami a megnyilvánulás szimbóluma. Aki eléri ezt a szintet, fizikailag többé nem születik újjá.
Uránusz a semmiből alkot és a végtelenből teremti fiait és lányait, míg Zeusz testvére, Poszeidon, azaz Neptunusz maga a -majdnem- semmi, a feloldódás előtti utolsó állapot, a Chokmah szefira. A görög mitológiában Poszeidón birodalma az Okeánosz folyó, azaz az összes létező világot körbeölelő ősfolyam vidéke. Itt élnek az Ókeánoszok, az ősfolyam gyermekei, vagyis az isteni szférák lényei, a legmagasabb szintű angyalok.
Ezen a szférán is túllépve eljuthatunk a 'megsemmisülés', a Keter állapotába. Ez Hádész, más néven Plútó birodalma. A Halak jeggyel, azaz a feloldódással (Chokmah) szembenálló asztrológiai jegy a Szűz. Mikor Perszephonét, Démétér istenanya szűz leányát elrabolta Hádész (Keter), hogy az alvilág és a halottak királynőjévé tegye, az anya utána indult, hogy kiszabadítsa. Vándorlása idején terméketlenné vált a föld (fizikai sík), mivel nem tudott eleget tenni bőséghozó, termékeny szerepének. Ez a fajta terméketlenség magában hordozza a megnyilvánulatlan istent, a Keter-t, ami a Hádész birodalmába való belépéssel, és az abszolút tisztasággal (Szűz) hozható összefüggésbe. Ekkor már az alsóbb síkok terméketlenné válnak, azaz nincs szükség a fizikai testetöltésre.
A Plútó halál jellege és a Keter isteni, magas szintű feloldódása egy és ugyanaz. A halál minden ősi kultúrában a beavatás szimbóluma volt.
Az összes szféra létezik minden szinten, és az Életfa egyes szefirái még kisebb Életfákat tartalmaznak. A Malkuth-nak van al-Malkuth-ja, Yesod-ja, Hod-ja, Netzah-ja, Tipheret-je, Geburah-ja, Chesed-je, Daath-ja, Binah-ja, Chokmah-ja és Keter-je. A Yesod szintén tartalmaz önmagában egy al-Malkuth-ot, Yesod-ot és így tovább... Természetesen ezekben az al-szefirákban is újabb Életfákkal és még "kisebb" szefirákkal találkozhatunk, amik még kisebb és kisebb Életfákat, és azokban kis szefirákat foglalnak magukba.
Azon is érdemes elgondolkoznunk, hogy az általunk "alap" Életfának tekintett valami is csak egy még nagyobb szefira része, és nem a kezdőpont. Ahogy a végtelen kifelé és befelé, kicsiben és nagyban egyaránt megfejthetetlen fizikai fogalmaink szerint, úgy végtelen ez a rendszer is, akárcsak a fraktálok.
És máris elérkeztünk egy érdekes, új irányzathoz, a káoszmágiához. Ahogy a fraktálgeometria a káosz geometriája, úgy a szabadság mágiája a káoszmágia.
Alacsonyabb szinten az összevisszaság, az irányzatok keverése, magasabb szinten azonban az eszközök nélküli, egyetemes mágia elérése a célja. Tipikusan Vízöntő-kori "találmány", mert az ember most éri el azt a szintet, hogy szembenézhessen már ne csak önmagával, hanem Istennel is.
A Kos korszak fizikai, testi, a Halak korszak asztrális, hiten alapuló rendszere egy mentális, tudatosságra törekvő szinttel egészült ki. Ezeket mind figyelembe véve már megismerhető a lélek (asztrál és mentálsík), és elérhető a szellemi sík. Ebből kifolyólag csak magas sprirtuális szinten gyakorolható teljességében a káoszmágia.
A káoszmágus szabadságra törekszik. Már túljutott azon a folyamaton, mikor megtanulta elfogadni környezetét és a különféle világokat, most a korlátok feladását, megszüntetését gyakorolja. Nem a gondolatok és az érzések teremtő erejére hagyatkozik, hanem saját maga válik azzá. Az ego tökéletesítése folytán kifejlesztette az igazi akaratot, és tudatosságot, így érve el a szellemi síkot. Rájön az inkarnációk céljára, a testi és a lelki sík mellett a kozmikus világokon is tudatosan él.
Eszközök helyett önmagát használja, mint egy gömböt, amelyik mindig azzal az oldalával fordul a létezés felé, amelyikkel éppen kapcsolatot akar teremteni. A Most-ban él, mert megértette hogy a pillanat az Isten, az az erő amivé válni fog és amit majd szintén fel kell adnia.
A káoszmágia az egyetemességre törekszik, nem tesz különbséget az egyes rendszerek és tradíciók között. Már nem csak elfogadja azok létjogosultságát, hanem túl is lép azokon. Minél magasabbról szemléli a mágus a dolgokat, annál közelebb áll az angyalokhoz, és miután feladta "földi" ego-ját, a lemaradók segítőjévé válik. Nem önmagát adja tovább, hanem csak tartja azt a tükröt, amiben a kereső, lelki síkot megtapasztaló ember egy fejlettebb, tökéletesebb önmagát láthatja.
Ahhoz hogy meg tudja mutatni a Rendet, túl kell lépnie az analóg gondolkodás korlátain, és el kell tudnia viselnie a Káoszt, amit a test síkján élők kivetítenek, úgy hogy közben duális állapotában is tökéletes harmóniát tud átadni létezésével azoknak akik már a lelki síkot tapasztalják, és akiknek éppen erre a rendre van szükségük.
A szellemi sík káosza maga az őrület, ami az alsóbb világokból, a lelki síkon járó, önmagukat megismerő emberek számára nagyon veszélyessé válhat, ha túl gyorsan akarják elérni a szellemi régiókat. Ha még nem képesek befogadni a kaotikus, önmagáért való létezést -miközben rendet sugároznak ki magukból- a tanító feladata hátráltatni őket céljaik elérésében.
A káoszmágus bármilyen eszközt alkalmazhat, de ehhez tisztán kell látnia. A szellem mágiája magává a Karmává (bűntudat nélküli, azaz tudatos 'okozóvá') teszi a mágust. A kozmikus síkon is tudatosan élő tanító, ahhoz hogy megfelelően átadhassa tudását a lelki sík keresőinek, egyszerre kell hogy létezzen minden általa már megismert régióban. Amikor tanít, a számára elért legmagasabb síkról felügyel, de a tanítványnak megfelelő szinten adja át az információkat, ellenőrizve mind magát, mind a tanítványt.
A káoszmágia első fokozata tehát, hogy felismerjük, minden tradíció ugyanazt tanítja. Feladatunk, hogy ezekből kiragadjuk azokat a részeket, melyek céljainknak megfelelők. A második fokozat a különféle eszközökkel elérni egy olyan magas energiaszintet, amely már lehetővé teszi -egyelőre csak- a fizikai (rituális) eszközök elhagyását. Következő lépés a lelki sík eszközeinek, az érzelem- és a gondolatkoncentrációnak a mellőzése. Ezek után nem marad más, csak az akarat és az engedés összhangja, ami a Tipheret elengedése (Daath) után Keter-ré válik, azaz az egyetemes törvény és a dualitás megértése által a mágus közelebb kerül a tiszta létezéshez, vagyis a Jelenhez.
Az egyetemes törvényben felismerhető Rend pedig újra visszavezethető a Káoszra, a pólus nélküli pólusra, a káosz a fraktálokra, a fraktálok pedig arra, hogy bármilyen eszköz, még az algoritmusok is felhasználhatók arra, hogy "istenné" váljunk.
-Nayah-